Crowdfarming - це стартап, який заснований в Іспанії в 2014 році. Ідея стартапу полягає в тому, щоб допомогти фермерам продавати свої продукти безпосередньо споживачам.
Crowdfarming пропонує платформу, на якій фермери можуть розміщувати свої продукти, а клієнти можуть замовляти їх прямо з ферми. Завдяки цьому фермери отримують більше прибутку, а клієнти мають можливість купувати свіжі продукти від прямих постачальників.
Ключові параметри проекту
- Країна заснування - Іспанія
- Рік заснування - 2014
- Ідея - прямий продаж продукції від фермера до споживача
- Кількість клієнтів - більше 200 тисяч
Історія виникнення проекту
2011 року в розпал економічної кризи в Іспанії брати Габріель і Гонсало Уркуло кинули роботу і повернулися в красивий апельсиновий гай у Валенсії, де вони виросли, щоб відродити сімейний фруктовий бізнес.
Але незабаром вони зіткнулися з проблемами. Низькі ціни, які платили супермаркети та інші посередники, робили практично неможливим заробляти на життя. До того ж частина врожаю завжди пропадала даремно, бо вони не могли його продати. Так сформувався "біль", який фермери взялися вирішити.
У спробі зруйнувати те, що вони вважали неефективним і непрозорим ланцюжком поставок продуктів харчування, вони прийшли до ідеї позбутися посередників і збирати фрукти "під запит" для окремих клієнтів.
Брати посадили дерева, дозволяючи людям платити за догляд за кожним деревом в обмін на отримання врожаю, коли він був готовий. Клієнти знали, що вони отримують хороші фрукти з невеликої ферми, використовуючи екологічно безпечні методи. Фермери отримали гарантовану ціну на певну кількість фруктів перед початком сезону, що дало їм змогу краще планувати і скоротити кількість відходів.
У 2014 році вони розширили ідею за межі власного апельсинового гаю і запустили CrowdFarming - платформу, яка трохи схожа на Airbnb для сільського господарства.
Як це працює
Клієнти можуть увійти в систему, дізнатися про ферму, про те, хто нею керує, і про методи, які вони використовують. Потім вони можуть взяти рослину або частину поля, щоб отримати врожай - чи то авокадо з Іспанії, чи то картоплю з Німеччини, чи то навіть вино з Франції. Якщо є залишки, клієнти також можуть викупити надлишки.
Одним з головних принципів Crowdfarming є прозорість. Клієнти можуть побачити, з якої ферми походить кожен продукт, і дізнатися більше про умови вирощування. Крім того, Crowdfarming прагне допомогти фермерам вести стійке землеробство, що допомагає зберегти ґрунт та збільшує врожайність.
Crowdfarming пропонує різноманітні продукти, такі як фрукти, овочі, м'ясо, риба та сир. Платформа також має функцію передплати, що дозволяє клієнтам отримувати продукти регулярно.
Популярність платформи зростала повільно, але події з тотальним карантином під час COVID-19 дали їй новий потужний імпульс для розвитку. Продажі потроїлися, а кількість фермерів, які приєдналися до сервісу, зросла у 2 рази.
CrowdFarming заявляє, що наразі обслуговує 200 тис. домашніх господарств по всій Європі, особливо в Німеччині, Австрії, Франції та країнах Північної Європи.
За словами засновників, Crowdfarming має на меті змінити систему постачання харчових продуктів, зменшити вплив на довкілля та допомогти малим фермерам.